Kjøpsbetingelser

På Grethes ull kan du betale med Visa, mastercard og Vipps.

Det beregnes et tillegg på 90 kroner for frakt. 

Grethes Ull behandler alle ordre fortløpende. Det må allikevel beregnes mellom 8-14 dager fra du gjør ditt kjøp til vi sender varene fra vårt lager i Sandefjord. 

Retur

Du har alltid 14 dagers returrett når du handler hos Grethes Ull. Hvis du ikke skulle være fornøyd med din vare eller ønsker å returnere produktet, må produktet være ubrukt og med lappene på. Varene må returneres innen 14 dager etter at du har mottatt din pakke fra oss. Du kan sende returen fra ditt lokale postkontor.

Før du returnerer ønsker vi at du sender en mail til oss om at du vil benytte deg av angreretten. Kunden er selv ansvarlig for kostnadene knyttet til retur. Husk og alltid be om kvittering på at pakken er sendt tilbake til oss. 

Bor du i nærheten av Sandefjord kan du returnere pakken direkte til vårt lager. Om du ønsker dette kan du kontakte oss på mail. 

Feil/mangler/reklamasjon

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi melding om mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig per mail, evt. kan Grethes ull kontaktes på telefon.

For øvrig gjelder standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett, jfr.Forbrukerkjøpsloven (fkjl.) § 3 og angrerettloven (angrl.) § 3.  

Har du andre spørsmål om frakt og retur kan du kontakte oss på mail: 

grethesull@gmail.com 

Klager rettes til selger innen rimelig tid (se feil mangler over). Grethes ull og kjøperen skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.